من : یک دختر شیرازی

متولد ۶۹ و راهی شهر فرشتگان

من : یک دختر شیرازی

متولد ۶۹ و راهی شهر فرشتگان

روابط اینتر نتی خوبه یا بد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این اپ در مورد روابط اینترنتی هست.  اصلا ایا این روابط برای ما مفیده یا نه.

ببینید همه ی شما می دونید که حدود 6 یا 7 سالی میشه که پدیده ی اینترنت  توی کشور عزیز ما ایران رونق پیدا کرده و روزانه افراد زیادی وارد اینترنت می شن  وبه سایت های مختلف سرک می کشن تحقیق می کنن برای دوستان و هم بستگانشون ایمیل میدن چت می کنن.  در این بین هم دوستای اینترنتی زیادی پیدا می کنن با اون ها  اشنا میشن چت می کنن شماره موبایل و تلفن رد و بدل می کنن ادرس میدن و..... گاهی مواقع این اشنایی ها و دوستی ها منجر به عشق های مجازی میشه . دختر و پسر هایی که در  چت با هم اشنا میشن و چت می کنند و یه دل نه صد دل وابسته ی هم میشن هر روز به نت میان تا خبر یا ایمیلی از عشق جیدیدشون دریافت کنند . روز ها وهفته ها با عشق مجازیشون پشت کامپیوتر و توی نت سر می کنن از خونواده هاشون دور میشن تو فکر این هستند که ایا این رابطه و دوستی رو ادامه بدن یا نه یا مثلا امروز به عشق مجازیشون چی بگن؟ شماره بدن یانه و هزار جور فکر دیگه. ولی بعد از گذشت چند هفته وچند ماه یه دفعه متوجه میشن که دیگه از اون عشق مجازیشون خبری نیست نه ایمیلی نه افی نه...... همه چیز تموم میشه و میره به این راحتی .  در این بین  اون همه وقت و فکر ارزشمندی که صرف پاسخگویی به ایمیل ها و اف ها بوده نمو د پیدا می کنه  . ببینید افراد ی که وارد نت می شوند دو نوع هستند دسته ی اول افرادی هستند که رابطه ها برای اون ها هیچ معنی نداره و فقط برای این که اوقات بیکاریشون رو پر کنن و حرفی زده باشن یا بخوان احساسات بقیه رو به بازی بگیرن وارد نت میشن و چت می کنن. براشون فرقی نداره چی تایپ می کنن اصلا طرف مقابلشون کیه. دسته ی دوم افرادی هستن که خیلی تحت تاثیر احساساتشون قرار می گیرن  خیلی زود به دیگران به خصوص جنس مخالفشون وابسته میشن  و همیشه منتظر دریافت ایمیل یا افی از عشق مجازیشون یعنی اونی که خیلی بهش عادت کردن هستند همیشه به اونها فکر می کنند و بدون این که حتی یک بار هم اون ها رو دیده باشن به اونا وابسته میشن و شب و روزشون رو با فکر عشق های مجازیشون سر می کنن. به نظر شما  کدوم یکی از این رابطه ها درسته و به سود دو طرفه؟  

به نظر من هیچ کدوم از این رابطه های اینترنتی به درد بخور نیستن . همیشه باید یه حد تعادلی واسه هر چیزی وجود داشته باشه . 

 

 

ادامه مطلب داره

مثلا تا حالا با خودتون فکر کردین که چقدر چرت و پرت توی این چت کردناتون رد و بدل می کنین؟

وقتی هم که چت می کنیم هیچ سودی از این رابطه ی دو طرفه نمیبریم.

من یکی رو میشناسم که با استفاده از همین اینترنت و پدیده ی چت تونست پایان نامه دانشگاهش رو به اتمام برسونه و لیسانسش رو بگیره.

قضیه از این قرار بود که ندا جون یکی از فامیل هامون با یک پزشک ایرانی در کانادا اشنا میشه اونم از طریق چت بعد وقتی که به اون پزشکه می گه که خودشم توی رشته پزشکی تحصیل می کنه و در حال حاضر داره تحقیق می کنه در مورد یه موضوعی تا پایان نامه دانشگاهشو تحویل بده اون جناب پزشک هم برای این که به ندا جون کمک کنه و اون سریع تر بتونه لیسانسش رو بگیره 

براش چند تا کتاب پزشکی و کتاب هایی که اصلا توی ایران وجود نداره و نایابه و به درد تحقیق ندا هم می خورده پست می کنه. و ندا جون هم پس از گذشت سه هفته لیسانسش رو می گیره و دوباره اون کتاب هارو برای اون جناب پزشک پست می کنه همراه با یه نامه تشکر امیز.

دیدید چقدر خوب میشه از این پدیده ی چت استفاده کرد و سود برد؟ می دونید چقدر می تونید زبان انگلیسیتون رو با همین چت کردن تقویت کنید با ادمای دیگه از کشور های مختلف اشنا بشید با اداب و رسومشون اعتقاداتشون. شما وقتی که وارد نت میشید انگار دارین دور دنیا رو می گردین پس سعی کنید که درست ازش استفاده کنید.

من نمی گم چت چیز بدیه چت نکنید نه من می گم که به جای گفتن چرت و پرت هایی که همش وقت تلف کنه سعی کنید که زبان انگلیسیتون رو خوب کنید بعد با ادمای مختلف از کشور های گوناگون اشنا بشید از اونا چیز یاد بگیرید. به خدا این طور چت کردن و یاد گرفتن  مثل این می مونه که وارد کشور های مختلف شدید و دارید با ادمای اون کشور ها گفتگو می کنید و لذت میبرید.

مثله این میشه که دور دنیا رو گشتین و چیز های زیادی از ملیت های مختلف یاد گرفتین غیر از اینه؟

پس از همین الان و از همین حالا تصمیم بگیرید که از پدیده ی چت  و اینترنت فقط و فقط در جهت مناسب و درستش استفاده کنید و بیخودی وقتتون رو صرف ایمیل های بی مورد و چت هایی که شما رو از کار و زندگی دور می کنند و چیزی به اطلاعات شما اضافه نمی کنند نکنید.

عزیزای من سعی کنید که هر روز به اطلاعاتتون رونق ببخشید . همون طور که می دونید حضرت علی (ع) فرمودند که:

هر کس که دو روز از عمرش مثل هم باشد از ما نیست.

یعنی هر کس که هر روز چیز جدیدی به دانسته هاش اضافه نشه از تبار حضرت علی ع نیست.

خب من دیگه خیلی پر حرفی کردم. ولی ازتون یه خواهش دارم و اونم اینه که هیچ وقت اسیر عشق های مجازی و اینترنتی نشین چون سر و ته نداره.  

تازه خنده دارم هست.  

مسخرتون میکنن.

زندگیتون فنا میشه

نابود میشید.

توی دنیای نت دروغ و نیرنگ و ریا زیاد هست حواستون حسابی جمع باشه حسابی.

نظرات 2 + ارسال نظر
نوشین پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:03 ب.ظ

سلام...
این مطلبی که راجع به چت کردن نوشتید کاملا درسته اما خب به درد کسایی که به درد دچار شدن نمی خوره!!!البته ببخشیدا آخه دیگه کار از کار گذشته...
موفق باشید...
تابعد...

مینو پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 02:04 ب.ظ

سلام

آفرین

کارت درسته

به نظر من به درد همه میخوره

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد