من : یک دختر شیرازی

متولد ۶۹ و راهی شهر فرشتگان

من : یک دختر شیرازی

متولد ۶۹ و راهی شهر فرشتگان

توبه جوان


اگر دختری یا پسری مدتی رابطه نامشروع داشته و الان میخواهند توبه کنند چکار بکنند ؟

اگر دختری یا پسری رابطه نامشروع داشته و یا هر گناه دیگری مرتکب شده باشد و بعد از مدتی متوجه شود که در سابق اشتباه کرده است . همین که پشیمان شد و تصمیم گرفت دنبال گناه  نرود ، خود همین پشیمانی ، توبه است و قطعا خداوند او را خواهد بخشید .لذا امام محمد باقر (ع) فرمود: در توبه پشیمانی ، کفایت میکند .

خداوند همه توبه کنندگان را دوست دارد اما جوان توبه کننده را بیشتر مورد عنایت قرار میدهد . رسول اکرم (ص) میفرماید : هیچ چیز در پیشگاه خداوند محبوب تر از جوانی که از گناهانش توبه کرده ، نیست .

پس باید مراقب القائات و حرف های شیطان باشیم ، زیرا گاهی آن ملعون به جوان گنهکار که میخواهد توبه کند میگوید ، تو را که خداوند نخواهد بخشید ، اکنون که جهنمی شده ای ، پس گناه و راهت را ادامه بده ، در واقع شیطان کارش یاس و ناامیدی از درگاه خداوند مهربان و وادار کردن انسان به گناه است ، در حالی که ناامید شدن از رحمت حضرت حق ، جزء گناهان بزرگ است .

قرآن کریم در مورد یاس از رحمت خداوند میفرماید : هیچ گاه از رحمت خداوند ماُیوس نشوید ، چرا که تنها کافران بی ایمان از قدرت خداوند بی خبرند و از رحمتش ماُیوس می شوند .

خداوند غفّار در مورد آمرزش گناهان میفرماید : ای رسول من ! به بندگانم که بر خودشان اسراف و ستم کرده اند بگو از رحمت خداوند نا امید نشوید که خداوند همه گناهان را می بخشد که او بخشنده و مهربان است .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد